Rower stacjonarny

Rower stacjonarny, czyli świetny wybór dla każdego!

3 mins read

Jazda na rowerze jest jednym z najprzyjemniejszych zajęć sportowych, nie zawsze jednak mamy ku temu komfortowe warunki na dworze. Deszcz, wiatr i chłód, skutecznie zniechęcają do spędzania czasu na zewnątrz, a i w wyjątkowe upały jazda na rowerze nie zawsze jest przyjemnością. Na szczęście ktoś wymyślił rower stacjonarny www.marbo-sport.pl, który jest bezapelacyjnie idealnym rozwiązaniem dla każdego!
Rower stacjonarny pozwala na trening niezależnie od pogody, czy pory dnia. Ma też dużo więcej zalet, na które warto zwrócić uwagę:

  • jazda na rowerze stacjonarnym pozwala na jednoczesne słuchanie muzyki, oglądanie ulubionego serialu lub swobodne rozmowy z domownikami.
  • pozwala na dowolne ustawienie oporu pedałów, na dworze trzeba to uzależnić do terenu. 
  • systematyczny trening ujędrnia ciało i wzmacnia mięśnie.
  • rower stacjonarny jest świetną opcją na poprawę kondycji, dzięki niemu zapomnisz o zadyszce na schodach.
  • w godzinę możesz spalić nawet 500 kcal.
  • pozytywnie wpływa na układ krążenia.
  • nie obciąża stawów tak jak np. Bieganie.

Dla kogo dobrym wyborem będzie rower stacjonarny?

Rower stacjonarny jest świetną opcją praktycznie dla każdego. Nie tylko motywuje do ruchu niezależnie od warunków atmosferycznych, ale pozwala też trenować osobom, które mają problemy ze stawami. Warto poświęcić codziennie ok. 45 minut, czyli mniej więcej tyle ile trwa średnio odcinek serialu. Pamiętaj też, że pedałowanie na maksymalną prędkość nie ma sensu, warto ustawić większy opór i postawić na płynne, spokojniejsze ruchy, a tętno nie powinno przekraczać 130 uderzeń na minutę. 

Jakie istnieją rodzaje rowerów stacjonarnych?

Rowery stacjonarne dzielą się na kilka rodzajów i każdy z pewnością znajdzie odpowiedni dla siebie. Najpopularniejsze z nich to:

  • rower stacjonarny pionowy, najbardziej przypominający jazdę na zwykłym rowerze. Mogą z niego korzystać wszystkie osoby, które nie mają problemów z układem krążenia i kręgosłupem w odcinku lędźwiowym.
  • rower stacjonarny poziomy, czyli zdecydowanie bardziej zaawansowany od poprzednika. Szczególnie polecamy osobom z otyłością oraz nie wyklucza osób z chorobami kręgosłupa.
  • rower stacjonarny spiningowy, najpopularniejsza wersja roweru na zajęciach fitness. Jest to najbardziej wymagający i zaawansowany rodzaj roweru stacjonarnego. Przeznaczony do intensywnych treningów i większego wysiłku.

Gdzie można ustawić rower stacjonarny?

Decyzja zależy wyłącznie od Ciebie i od tego ile miejsca posiadasz w danym pomieszczeniu. Jeśli nie posiadasz w domu wnętrza przeznaczonego na siłownię, to swobodnie możesz ulokować rower stacjonarny w salonie lub sypialni.