Rower stacjonarny

Rodzaje rowerów stacjonarnych

3 mins read

Jednym z najpopularniejszym sprzętem do ćwiczeń jest rower stacjonarny i to nie tylko wśród miłośników jazdy na rowerze w terenie. Jest to sprzęt, który bardzo często na stałe wkomponowuje się w wystój domów będąc pewną formą relaksu, lub formą ruchu podczas oglądania telewizji dla osób, które prowadzą siedzący tryb życia. Za pomocą roweru stacjonarnego w bardzo łatwy sposób możemy poprawić naszą kondycję, krążenie, pozbyć się nadmiernej tkanki tłuszczowej, a także wzmocnić mięśnie nóg. Rower stacjonarny wykorzystywany jest również do rehabilitacji po urazach, operacjach stawów lub kontuzjach.

Rodzaje rowerów stacjonarnych

Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów rowerów stacjonarnych, zwanych również treningowymi. Dzielą się one ze względu na postawę, jaką przyjmuje się podczas ćwiczeń. Warto zaznaczyć, że w większości rowerów treningowych możliwa jest regulacja oporu. Możemy wyróżnić rowery stacjonarne:

  • pionowe, które są najczęściej spotykane z powodu najbardziej zbliżonej pozycji podczas jazdy na rowerze (pionowa postawa lekko pochylona do przodu),
  • poziome, które wspomagają budowę mięśni brzucha ze względu na pozycję półleżącą,
  • spinningowe, które służą osobom uprawiającym kolarstwo i wykorzystywane są do intensywnych treningów,
  • leżące, które posiadają oparcie pod plecy, a pedały umieszczone są na przodzie urządzenia.

Co brać pod uwagę podczas wyboru roweru stacjonarnego?

Kupno warto przemyśleć, aby móc wybrać odpowiedni sprzęt dostosowany do naszych oczekiwań żeby mógł służyć nam przez lata. Rower stacjonarny przede wszystkim musi być wygodny, czyli miał regulowaną wysokość siodełka, kąt nachylenia kierownicy, długość ramy oraz paski przy pedałach. Bardzo ważnym elementem wyposażenia jest komputer, ponieważ dzięki niemu możemy poznać wyniki oraz parametry naszego treningu. Zazwyczaj wskazuje on czas trwania treningu, liczbę przejechanych kilometrów, prędkość, oraz ilość spalonych kalorii. W modelach z wyższej półki możemy dodatkowo korzystać z takich funkcji jak pomiar pulsu serca, czy pomiar tkanki tłuszczowej, których czujniki znajdują się w rączkach roweru.

Jak często ćwiczyć?

Prawidłową odpowiedzią jest – regularnie. Tylko regularnie wykonywane ćwiczenia przynoszą efekty. Na rowerze stacjonarnym możemy trenować każdego dnia. Warto zacząć od 30 minut dziennie, aby wprowadzić ruch do naszego życia, jeżeli dotychczas mało się ruszaliśmy. Warto podnosić sobie poprzeczkę poprzez powiększanie oporu, aby trening przynosił nam satysfakcję oraz pożądane efekty.